رهایی پنج تن از یک زندان طالبان در ولایت کندز

 

 

مسؤلان امنیتی در ولایت کندز میگویند که در عملیات نیروهای کماندو بر یک زندان گروه طالبان در این ولایت ، پنج زندانی را از چنگ این گروه آزاد کرده اند.

 

وزارت دفاع ملی امروز دوشنبه(10جوزا)با نشرخبرنامه‌یی نگاشته است:«در عملیات نیروهای کماندو شب گذشته بر یک زندان گروه طالبان در روستای «قوش تپه» در مربوطات حوزۀ چهارم شهر کندز پنج تن که در قید گروه طالبان قرار داشتند رها گردیده و به خانه های شان انتقال داده شده است

 

در خبرنامه افزوده است در این عملیات 12جنگجوی گروه طالبان کشته و هشت تن دیگر این گروه بازداشت شده اند و مقداری از سلاح و مهمات طالبان به‌دست نیروهای کماندو افتاده و یک مخفی‌گاه این گروه نیز تخریب شده است.
اما گروه طالبان تا کنون در این باره چیزی نگفته است.

 

در جریان ده روز اخیر، این چهارمین باری است که نیروهای کماندو با راه‌اندازی عملیات بر زندان‌های طالبان، شماری از نظامیان و غیرنظامیان را رها می‌کنند.

 

در تاریخ 2 جوزا نیروهای کماندو هشت نظامی را از یک زندان طالبان در روستای «عمرخیل»ولسوالی جدید ولایت بغلان آزاد کرده اند.

 

یک روز پس از آن، نیروهای کماندو موفق شدند 41 نفر مشمول ۱۹ نظامی را از یک زندان طالبان در مربوطات ولسوالی پشتون زرغون ولایت هرات آزاد کنند.

 

در حین حال ، در (4 جوزا) 62 نفر مشمول 36 نظامی در نتیجه‌ی عملیات نیروهای قطعه خاص کماندو از یک زندان گروه طالبان در ولایت بغلان آزاد شدند.