محقق: عاملان حملات هراس افگنانه با دادن رشوه یا با رحمت حکومت رها می شوند

 

 

با افزایش نبرد ها میان نیروهای امنیتی و حملات هراس افگنی در کشور مشاور ارشد رییس‌جمهور در امور سیاسی و امنیتی میگوید که عاملان بیشتر این رویدادها پس از بازداشت یا «با رشوت» و یا هم «به رحمت حکومت» از زندان آزاد میشوند.

 

محمدمحقق، مشاورارشد سیاسی و امنیتی رییس جمهور امروز چهارشنبه(12جوزا) در چهارمین سالروز کشته شدن محمدسالم ایزدیار، فرزند محمدعلم ایزدیار، معاون اول مجلس سنا در کابل گفته است:«غیرنظامیان را کی ترور میکند؟همان های اند که بعد مطمیینند که اگر بازداشت شودند فردا آنروز یا با رشوت و یا هم به رحمت حکومت از زندان های کشور آزاد میشوند.»

 

محقق افزود است که هزاران هزار عامل رویدادهای هراس افگنی هم‌ اکنون بدون محاکمه از زندان‌های کشور آزاد می‌شوند. و در ضمن از گروه طالبان نام برده و گفت که این گروه رهایی هزاران متهم به قضایای هراس افگنی دیگر را نیز از حکومت افغانستان درخواست می‌کند. او در ادامه علاوه کرد که کشورهای خارجی نیز چنین خواستی را بارها مطرح کرده‌اند.

 

محمد محقق اما گفت که در مقابل،‌ از خانواده‌ های قربانیان حملات هراس افگنانه به‌گونه‌ مختصر توسط حکومت رسیدگی و در شبکه‌های اجتماعی همدردی می‌شود. آقای محقق همچنان گفت:« حکومت ما باید سعی کند که تا هنوز هرچه بوده، بوده، ولی اکنون باید صاحب قانون، کشور و اختیارات خود شود و به شهدای خود رسیدگی و به مردم خود مهربانی کند.

 

او در بخشی از صحبت‌هایش خواهان شناسایی و محاکمه‌ی عاملان رویدادهای هراس افگنانه از جمله عاملان حمله بر مکتب سیدالشهدا در غرب شهر کابل و انفجارهای شب گذشته در این شهر شد.

 

شب گذشته در فاصله‌ی زمانی یک ساعت دو انفجار بر دوعراده موتر لینی نوع کاستر در ساحه سرکاریز و گولایی دواخانه، از مربوطات حوزه‌ سوم امنیتی شهر کابل رخ داد. فرماندهی پولیس کابل اعلام کرد که در این دو رویداد، دست‌کم 10 غیرنظامی جان باخته و بیش از 12 غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند. آمار تلفات این رویداد نهایی نیست و احتمال افزایش آن وجود دارد.

 

هنوز فرد یا گروهی مسئولیت این دو رویداد را بر عهده نگرفته است. گروه طالبان هر گونه دست‌داشتن در این رویدادها را رد کرده است.