پاسبانان- کابل:

اعضای رهبری ائتلاف نجات افغانستان امروز یکشنبه (۱۷ سرطان) در یک نشست خبری در شهر مزار شریف هشدار می‌دهند که اگر حکومت و ارگ ریاست جمهوری، جنرال دوستم معاون  رئیس جمهور غنی که در ترکیه تبعید شده است را به افغانستان باز نگرداند، آنها خود دست به این کار خواهند زد.

محمد محقق از اعضای ارشد این ائیتلاف  به حکومت هشدار میدهد که دست از عقده گشایی بردارد و بیشتر از این در جهت ایجاد اختلافات و تصفیه قومی دامن نزند در غیر آن، آنان اقدام به هر کاری خواهند کرد و مسئولیت بعدی بحران به دوش حکومت خواهد بود .

آنان از اقدامات حکومت مبنی به مبارزه با فساد را تبلیغاتی و تیمی دانسته میگویند مفسدان بزرگتر از سوی حکومت مورد تقدیر قرار می گیرند.

عطا محمد نور رئیس اجرایی جمعیت اسلامی و بابر فرهمند رییس دفتر جنرال دوستم  از اعضای ارشد ائتلاف ملی برای نجات افغانستان خواستار استفاده درست از نیروهای امنیتی به منظور دفاع از افغانستان و سرکوب گروه‌های تروریستی شده می‌گویند، قوای امنیتی افغانستان باید هرکدام وظیفه اصلی خود را داشته باشند و نباید برای سرکوب مردم از آنها استفاده شود.

در غیر آن اگر وضعیت این‌گونه ادامه یابد، سربازان خود را از خط جنگ بیرون می‌کنیم تا از مناطق خودشان دفاع کنند .

در همین حال رییس دفتر جنرال دوستم در این نشست خواستار آزادی بدون قید و شرط نظام‌الدین قیصاری و بازگشت جنرال دوستم به افغانستان شده و افزود که اگر به خواسته های شان توجه نشود، تظاهرات و حرکت های مدنی مردم در ولایت‌های شمال تا روزهای دیگر از مرز سالنگ خواهد گذشت.

 

Developed by Nethub

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *