پاسبانان- کابل:

تنش میان عطا محمد نور والی پیشین بلخ و کاخ ریاست جمهوری، در هفته های پسین خبرساز شده بود. حالا رییس اجراییه ی حکومت وحدت ملی می گوید: مسایل مورد بحث میان آقای عطا و کاخ ریاست جمهوری به زودی پایان می یابد. عبدالله عبدالله که در نشست شورای وزیران اشتراک کرده بود می افزاید: «مسایل مرتبط به ولایت بلخ در حال حل شدن است. امید وار هستیم که در تمامی بخش ها پیشرفت داشته باشیم تا مردم گواه تغییرات در جبهه ی صلح باشند.»

این شریک 50 در صدی حکومت تأکید می ورزد: «ما دو جبهه داریم، جبهه ی صلح و نبرد، وحدت و اتفاق ما در جبهه ی صلح سبب موفقیت حکومت در رسیدن به تأمین این آرمان و تضمین آن خواهد شد. با توجه به چالش ها در سال 1396 تلاش خواهیم کرد تا در سال پیش رو به گونه ی بهتر از گذشته در خدمت مردم باشیم و این چالش ها را از سر راه شهروندان افغانستان دور سازیم.»

از سوی هم آقای عبدالله نگران است که طالبان به پاسخ حکومت جواب رد داده اند. آقای عبدالله همچنان می افزاید: «در پروسه ی کابل، پیام صلح به طالبان فرستاده شد که جامعه ی جهانی آن را ستایش کرد، در واقع این پیام عزم و اراده ی ما برای صلح با مخالفان مسلح دولت می باشد. اما طالبان به این فراخوان پاسخ رد داده اند و بار دیگر به کشتار مردمان بی گناه ادامه میدهند. به باور من صلح اگر آمدنی باشد، صلحی است که در آن عزت و خواست مردم افغانستان هدف اصلی خواهد بود.»

این در حالیست که حکومت افغانستان در نشست «پروسه ی کابل» به طالبان امتیاز های چشمگیری در نظر گرفته است. بر بنیاد طرح صلح حکومت اگر مخالفان مسلح جنگ افزارهای شان را کنار بگذارند، به طالبان دفتر سیاسی در مرکز کشور داده خواهد شد و تحریم ها از سر این گروه بر طرف می گردد.

Developed by Nethub

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *