پاسبانان- کابل:

رییس ستاد ارتش کشور می گوید در حالی که حکومت افغانستان طرح صلح را برای کشاندن طالبان به زنده گی عادی ریخته است، اما این گروه پاسخ فراخوان حکومت را با نبرد داده اند. محمد شریف یفتلی در مراسم بیست و ششمین سالروز پیروزی مجاهدین در برابر ارتش سرخ می افزاید: «هراس افگنان بین المللی زیر چتر طالبان به خاطر ویران کردن افغانستان دست و آستین بالا زده اند، در حالی که راهبرد صلح حکومت موانع کامل را از سر راه روند صلح برداشته و فرصت تازه ی را فراهم کرده تا شرایط صلح و همزیستی ایجاد شود، ولی برعکس این گروه عملیات خندق را آغاز کردند و به نبرد شان ادامه میدهند.»

آقای یفتلی در این مراسم تأکید می کند: «مردم افغانستان اکنون با نبرد سیاهی رو به رو اند و ابر سیاه هراس افگنی فضای افغانستان را پوشانیده است، هم اکنون شهروندان این کشور با چالش های زیادی دست و پنجه نرم میکند، هنوز هم مردم افغانستان باورهای شان را از دست نداده اند و برای تأمین صلح، رفاه، آرامش و تأمین عدالت اجتماعی امیدوار هستند. برای تأمین این آرمان در سال روان نیروهای امنیتی افغانستان آماده گی کامل دارند و در برابر تمامی گروه های هراس افگن مبارزه خواهند کرد. بار دیگر اطمینان میدهیم که نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور یک وجب هم از آرمان های مردم این سرزمین پس نمی روند.»

از سوی هم رییس مجلس سنا می گوید: هراس افگنان دست و آستین بالا زده اند تا تحرکات شان را بیشتر بسازند ولی شهروندان افغانستان در کنار نظام و نیروهای امنیتی شان هستند تا جلو این گروه را بگیرند. از سوی هم رییس ستاد ارتش کشور می گوید: جهان مدیون جهاد افغانستان است و باید که در نبرد با هراس افگنی افغان ها را پشتیبانی کنند.

 

Developed by Nethub

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *