پاسبانان-       نیروهای هوایی افغانستان برای زمین گیر کردن طالبان و دیگر گروه های هراس افگن در 19 پسین 1900 عملیات هوایی را راه اندازی کرده اند. فرمانده کل نیروهای هوایی کشور روز یک شنبه اعلام کرد که در 9 ماه پسین دست کم 27 پرواز عملیاتی برای اکمال نیروهای زمینی و هدف قرار دادن گروه های هراس افگن انجام شده است. جنرال محمد شعیب پیلوت در گفتگو با رسانه ها همچنان افزوده است که افزون بر نابودی جنگجویان دشمن نیروهای هوایی افغانستان در این مدت توانسته اند پناه گاه های امن هراس افگنان را نیز در سراسر افغانستان آماج حمله های هوایی شان قرار دهند.

فرد نخست نیروهای هوایی کشور می گوید: در حال حاضر مإموریت نیروهای هوایی افغانستان اکمال نیروهای امنیتی و دفاعی کشور است و افزون بر آن این نظامیان با هدف قرار دادن پناه گاه ها و جنگجویان دشمن توانسته اند در سال روان کار خارق العاده ی را انجام دهند. در حال حاضر نیروهای هوایی افغانستان پشتیبانی کامل نیروهای امریکایی و حکومت آن کشور را به دست گرفته اند. این جنرال ارتش می افزاید: بر بنیاد راهبرد چهار ساله ی امنیتی حکومت افغانستان آرزو مند هستند که بتوانند توانمندی های بیشتر را به دست بیاورند. آقای محمد شعیب پیلوت اضافه می کند: این راهبرد که در سال 2018 میلادی تکمیل خواهد شد به نیروهای امنیتی افغانستان دست بازتر خواهد داد تا به تجهیزات تازه  و معیاری نظامی دسترسی یابند.

این گفته ها در حالی مطرح می شود که در ماه روان رییس جمهور غنی بار دیگر تعهد سپرد که حکومتش متعهد به تجهیز و تقویت نیروهای امنیتی کشور است و از این رو برای بلند بردن ظرفیت و توانمندی جنگی نظامیان کشور به زودی حکومت افغانستان 680 میلیون دالر را هزینه خواهد کرد که بیشتر این پول در بخش نیروهای هوایی کشور هزینه خواهد شد.

Developed by Nethub

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *