کابل- پاسبانان

شاید کمتر کسی در رویدادهای هراس افگنانه رسک کند و جانش را به مخاطره بیندازد. اما برای نیروهای ویژه ی ارتش این ادعا بحث روزمره گی شده است. این روایت از حمله ی پنج مهاجم داعشی بر کندک دوم فرقه ی 111 کابل پرده بر میدارد. فرمانده تولی دوم نیروهای ویژه ی ارتش در گفتگو با «پایگاه خبری پاسبانان» روایت عجیبی از این حادثه دارد. فرمانده «عثمان بهنام» که به محل رویداد با زیردستانش شتافته بود از تحرکات خصمانه ی داعشیان حکایت های دارد. او می گوید: پنج مهاجم در نخست با استفاده از راه زینه خود را به درون کندک دوم فرقه ی 111 می رسانند، برای چندین ساعت به نبرد می پردازند تا این که نزدیک ساعت هشت صبح همه از پا در آورده می شوند و نبرد خونین به پایان می رسد.

ماجرا از آنجا شروع می شود که هراس افگنان داعشی خود را به منطقه ی قرغه ی پغمان 5 بامداد می رسانند سپس با راه زینه یی به داخل ساختمان کندک دوم فرقه ی 111 ارتش وارد شده و درگیری را آغاز می کند. گواهان رویداد حکایت دیگری دارند، می گویند: هنگامی که همه برای ادای نماز صبح آماده گی می گرفتند در گیری آغاز شد، نظامیان ارتش دست به کار شده و برای مانع شدن هراس افگنان سینه های خود را سپر می سازند. در این ماجرا 11 سرباز ارتش جان می بازند و 16 تن دیگر زخمی می شوند. عثمان بهنام که از نظامیان کار کشته ی ارتش است با زیردستانش برای پایان این رویداد وحشتناک می شتابد، او به پاسبانان می گوید: ساعت هفت صبح وارد محل شدیم، همه جا حکایت از وحشت و نبرد داشت. پس از ورود یک مهاجم خود را با مواد همراهش منفجر کرده بود و چهار تن دیگر با استفاده از تأریکی خود را به نقاط امن این پایگاه رسانیده بودند.

فرمانده عثمان به گفته هایش ادامه میدهد: مهاجمان به شلیک های شان ادامه میدادند اما پس از ورود ما به محل رویداد تمرکز شان را برای زمین گیر کردن نیروهای ویژه ارتش بیشتر کرده بودند. اما در یک ساعت با آن که رویداد پیچیده بود توانستیم همه را زمین گیر کنیم و جنگ افزارهای شان را که مشمول جنگ افزارهای سنگین چون راکت انداز دیگر موارد می شد را با خود ببریم. در این ماجرا چهار هراس افگن به کام مرگ فرستاده شدند و یک تن دیگرش زنده به چنگ نیروهای امنیتی افتاده است.

Developed by Nethub

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *