پاسبانان-          در حالی که هنوز هم نیروهای هوایی افغانستان به سیستم روسی تجهیز دانسته می شوند، اکنون نظامیان امریکایی تصمیم گرفته اند تا این نیروها را خود بسنده بسازند. بر بنیاد تعهد امریکا و برنامه ی چهار ساله ی امنیتی حکومت وحدت ملی انتظار می رود در چند سال آینده نیروهای هوایی افغانستان بیشتر با سیستم چرخبال های امریکایی تجهیز شوند. در تازه ترین مورد یک روز پیش ارتش افغانستان چهار چرخبال جدید را در کندهار از نظامیان امریکایی تسلیم شدند. گفته می شود هم اکنون شماری از خلبانان افغانستان در امریکا و برخی کشورهای دیگر مصروف فراگیری آموزش های خلبانی هستند.

یک روز پیش فرودگاه هوایی کندهار میزبان چهار چرخبال بلک هاک امریکایی بود که به نظامیان کشور تسلیم داده شد. فرمانده این نیروها می گوید: با سپردن این چرخبال ها نظامیان افغانستان خواهند توانست که در برابر هراس افگنان بیشتر از پیش رزمایش های نظامی را راه اندازی کنند و جلو تحرکات گروه های مخرب را بگیرند. عبدالرزاق شیرزی هنگام تسلیم گیری این چرخبال ها ابراز امیدواری کرد که نیروهای هوایی کشور بتوانند با تسلیم گیری این چرخبال ها در رو یا رویی با هراس افگنان خوش بدرخشتند. این جنرال ارتش می گوید: اکنون شمار چرخبال های بلک هاک امریکایی در کندهار به 8 بال می رسد. این در حالیست که وزارت دفاع ملی ابراز امیدواری کرده بود که تا پایان سال 2020 میلادی نیروهای هوایی کشور بتوانند 159 چرخبال نوع بلک هاک امریکایی را به دست بیارند.

در همین حال وزارت دفاع افغانستان بارها تأکید کرده است که نبرد بر نظامیان کشور تحمیل شده است و برای پایان این نبرد دشوار باید جهانیان بیشتر از پیش نیروهای هوایی و زمینی ارتش ملی را تقویت کنند.

Developed by Nethub

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *