پاسبانان- کابل:

از اثر حمله ی گروهی طالبان بر پاسگاه های امنیتی در ولسوالی خواجه غار تخار شانزده تن نظامی جان باختند و سیزده تن دیگر شان زخم برداشته اند.  شماری از فرماندهان پولیس محلی نرسیدن نیروهای کمکی به نیروهای مستقر در محل را عامل تلفات سنگین نیروهای امنیتی می دانند، سال پار نیز در چنین رویدادی در روستای یاد شده ده ها نظامی کشته و زخمی شده بودند.

طالبان ساعت هشت شب گذشه بر پاسگاه های ارتش ملی و پولیس محلی در روستای پُل مومن ، خط مقدم نبرد حمله را آغاز کرده و نبرد تا دم صبح ادامه داشت. شماری از فرماندهان پولیس محلی در گیر نبرد می گویند: طالبان با جنگ افزارهای سبک وسنگین و جنگ افزار های شب بین مجهز بودند و نیروهای امنیتی را با تک تیر اندازها به رگبار گلوله می بستند از سویی هم جمیل فروتن سرطبیب بیمارستان مرکزی تخار می گوید نیروهای امنیتی هشت کشته و دوزاده زخمی را به بیمارستان تخار مرکزی تخار انتقال یافته اند.

از سوی هم سنت الله تیمور سخنگوی والی تخار میگوید در این رویداد شانزده نظامی ارتش و پولیس محلی کشته شده و سیزده تن دیگر شان زخم برداشته است. او دلیل تلفات سنگین به این نظامیان را نرسیدن نیروهای کمکی بر سر وقت می داند. روستای پل مومن در مرز میان ولسوالی خواجه غار و ولسوالی نا امن دشت ارچی کندز واقع شده که هر از گاهی شاهد شدید ترین درگیری های میان طالبان ونیروهای امنیتی میباشد.

Developed by Nethub

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *