پاسبانان-          در پی حمله ی خونین مهاجمان مسلح بر هوتل 5 ستاره ی انترکانتیننتال در کابل، اکنون واشنگتن به گونه ی جدی از مقام های پاکستانی خواسته است در برابر رهبران طالب در جغرافیایش وارد عمل شود. سارا سندرز سخن گوی کاخ سفید، یک روز پیش در نشست خبری گفت: پاکستان باید گام های جدی را برای بازداشت رهبران طالبان که در آن سوی خط فرضی دیورند جا به جا شده اند و به زنده گی عادی شان می پردازند بردارد.

سخنگوی کاخ سفید همچنان افزوده است: پاکستانی ها باید در بازداشت رهبران گروه طالب اقدام کند و یا هم آنان را به زودترین فرصت از جغرافیایش بیرون کند. پیش از این واشنگتن به اسلام آباد هشدار داده بود: اگر به گونه ی جدی در برابر گروه طالبان، شبکه ی حقانی و رهبران دیگر گروه های هراس افگن دست به کار نشود، نظامیان امریکایی نا گزیر خواهند شد تا به گونه ی مستقیم وارد عمل شود. گفتنیست که 6 مهاجم مسلح شنبه شب هفته ی روان وارد هوتل انترکانتیننتل در کابل شدند، مکانی که بیشتر خارجی ها در آن اسکان داشتند. وزارت داخله ی افغانستان پس از وقوع این رویداد اعلام کرد که از اثر این حمله 20 تن جان باختند و بیش از 15 تن دیگر نیز زخمی شده اند.

گفتنیست که نظامیان کشور پس از 14 -16 ساعت نبرد در برابر مهاجمان مسلح توانستند آنان را از پا در آورده و گیرمانده گان این رویداد را نجات دهند. در واکنش به این رویداد رییس جمهور غنی گفت: هراس افگنی دشمن مشترک تمامی کشورهاست و مبارزه با هراس افگنی در برابر این گروه ها بیش تر از پیش افزایش یابد. افزون بر آن آقای غنی در دیدار با اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد در کابل تأکید کرده است که باید بر طالبان فشارهای بیشتر نظامی وارد شود تا افزون بر این گروه دیگر گروه های هراس افگن نیز از فعالیت های خرابکارانه ی شان دست بردار شوند.

Developed by Nethub

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *