کابل –افغانستان (گ.ر.پ):

خبرنگار: شیرزاد محمدی

امر الله صالح، معاون نخست تکت انتخاباتی رییس جمهور غنی در گفت و گو با تلویزیون فرانس 24 اعلام کرده است که افغانستان هرگز به پاکستان که رویای به قدرت رساندن دست نشانده های خود را دارند سر فرو نخواهد کرد. آقای صالح در این گفت و گو از امریکا می خواهد تا حکومت وحدت ملی را نیز شامل گفت و گوهای صلح با طالبان کند و با حضور هیأتی از حکومت موافقت داشته باشد.

آقای صالح می گوید: «افغانستان کشوریست که هرگز به پاکستان سر خم نکرده و هرگز به این کشور گردن نمیگذارد. شهروندان کشور میتوانند هم پیمان طالبان باشند، اما هرگز از آنان پیروی نخواهند کرد. در کنار آن گزارش های منتشر شده در پیوند به حضور ملا عمر در افغانستان باید بگویم که این دروغ محض و فریب افکار عامه از سوی طالبان است. رهبر طالبان هرگز در افغانستان نبوده و این گزارش ها بی بنیاد است.»

امرالله صالح که اکنون معاونیت نخست رییس جمهور غنی را در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری کشور دارد، از مخالفان سر سخت طالبان و پاکستان پنداشته می شود. او همچنان گفته است که تلاش های عمران خان برای شکل دهی حکومت مؤقت در افغانستان احمقانه ترین رویای یک سیاستمدار را نشان میدهد که با تمامی مشکلات کشورش میخواهد در امور داخلی کشور دیگر دخالت آشکار داشته باشد.

Developed by Nethub

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *